Fotografie

Krachtige fotografie

We gebruiken krachtige fotografie om mensen te inspireren om in actie te komen. Om ambassadeurs te verzekeren van hun impact. Om de vreugde en hoop uit te drukken die we hebben in ons werk. Onze fotografie is professioneel, echt en authentiek. Het manipuleert niet en geeft geen verkeerde voorstelling van zaken. We eren de mensen op onze foto’s; beschermen hun waardigheid en vertegenwoordigen de context van een omgeving. We vermijden onnatuurlijke fotografie, zware bewerking, onverzadigde afbeeldingen, speciale effecten, gekantelde afbeeldingen, textuuroverlays, HDR, te stilistische composities, fotografische clichés en verouderde stijlen. Het gebruikt van zwart-witte foto’s mag wanneer dat een toegevoegde waarde heeft.

Project

De afbeeldingen van onze projecten tonen spirituele, fysieke, educatieve en sociale aspecten. Het programma van Compassion biedt kinderen de vaardigheden om hen te helpen slagen in het leven en armoede en hopeloosheid te overwinnen. Deze actiegerichte foto’s moeten activiteit, betrokkenheid, groepen en positieve resultaten weergeven.

Context

Contextuele afbeeldingen tonen de omstandigheden en de omgeving van het kind. Deze afbeeldingen tonen de dagelijkse realiteit van het kind – hun huis, accommodatie, dagelijkse activiteiten en lokale omgeving. Deze foto’s tonen een gevoel van urgentie en behoefte.

Child- Focused

Afbeeldingen met de focus op het kind. In deze foto’s is er wel of geen contact met de camera.

Namen van mensen in beeld

Vaak gebruiken we foto’s van kinderen zonder hun gehele verhaal te vertellen. In kader van gelijkwaardigheid vermelden we wel overal waar mogelijk de namen en landen van de kinderen (en volwassenen) in onze foto’s.

Website en blogs
Op de website vermelden we de namen en landen van de mensen die op de foto staan zolang het technisch mogelijk is. Dit doen we als fotobijschrift onder de foto. Zie voorbeeld onderaan.

Offline foto’s
We vermelden de naam en het land in Gotham Book 11, schuingedrukt als fotobijschrift onder de foto of linksonder in de foto.

PowerPoints
In een PowerPoint presentatie vermelden we de naam en land als volgt: “Naam | Land” in Gotham Book of Montserrat, grootte: 11. Dit plaatsen we links onderin een foto.

Social Media
Bij het gebruik van een beeld op social media vermelden we in de caption ten minste de naam en land van het kind. 

Voorbeeld website en blogs:

Voorbeeld PowerPoints:

Bronvermelding fotojournalist

Wanneer we dieper op een verhaal ingaan en beeld gebruiken van dit verhaal vermelden we de naam van de fotojournalist. Dit vergroot de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van het verhaal. We gebruiken hen als bron.

Blogs en artikelen
Onderaan uitgelichte verhalen in blogs en artikelen vermelden we de bron van het verhaal.

Voorbeeld: Bron: Fotojournalist Doreen uit Rwanda

Offline beelden
In geprinte uitingen zoals het magazine vermelden we bij centrale, vergrote beelden de bron van de foto. 

Verticaal, Gotham Book in All Caps, lettergrootte 10.

Voorbeeld offline beelden: