Tone of voice

Armoede

  • In onze communicatie laten we zien dat armoede divers is. We verwijzen naar de lokale context waar mogelijk.
  • We produceren content die inzichten, originele ideeën en commentaar op wereldwijde armoede geeft.

 

Dubbelcheck: is onze missie – de Bijbelse roeping om te zorgen voor de armen – helder?

Kindgericht

  • Met onze communicatie komen we op voor kwetsbare kinderen en roepen we mensen op om in actie te komen.

  • Onze content biedt een unieke inkijk in hoe het leven is voor kinderen die opgroeien in armoede.

 

Dubbelcheck: is het helder dat we ons doelbewust richten op kinderen die in armoede leven, omdat kinderen het meest kwetsbaar zijn?

Kerkelijk

  • Onze communicatie legt de nadruk op de rol van de lokale kerk in de wereldwijde strijd tegen armoede.

     

Dubbelcheck: is het duidelijk dat ons programma aangeboden wordt in partnerschap met de lokale kerk?

Jezus staat centraal

  • Onze communicatie zet Jezus centraal, zodat duidelijk wordt dat alles wat we doen in Zijn naam is.

  • Onze content wil christenen leren over Gods hart voor de armen.

     

Dubbelcheck: geven we God zowel de glorie als de compassie?

Hartelijk

We talk as we speak. We zijn begripvol, vriendelijk en we laten ons raken. We houden van wat we doen en dat delen we graag met (potentiële) sponsors. We gebruiken een persoonlijke, actieve toon en we zoeken naar manieren om met onze sponsors te verbinden.

Maar...

We hebben respect voor onze sponsors. We gebruiken geen informeel taalgebruik of straattaal, en we doen ook niet alsof we alles weten over onze sponsors.

Hoopvol

Jezus staat centraal in alles wat we doen. Onze hoop is in Hem. We kijken altijd hoopvol naar de toekomst, denken in oplossingen en laten zien welk succes we hebben gezien in het leven van onze kinderen.

Maar...

We zijn realistisch over de uitdagingen waarmee onze kinderen worden geconfronteerd. We doen niet luchtig over onze oplossingen en we romantiseren mensen/kinderen die in extreme armoede leven niet. We zijn trots op wat we bereiken, maar we scheppen er niet over op.

Goed Geïnformeerd

We weten waar we het over hebben. We praten zelfverzekerd over ons werk, omdat we het kunnen onderbouwen met feiten, verhalen en opmerkingen van experts. We hebben een duidelijk beeld van wat we willen bereiken en al onze communicatie is doelgericht.

Maar...

We blijven bescheiden. We zijn trots op onze kennis en succes, maar we schrijven het toe aan Jezus.